Primele amenintari pe buer.wordpress.com. Nu am de gand sa ma opresc.

La nici trei luni de la infiintarea acestui blog au inceput sa apara si amenintarile si va marturisesc ca am fost uimit doar de faptul ca pravoslavnicilor le-a luat atata timp pentru trece la fapte care tin de domeniul dreptului penal. Trebuie sa recunosc ca am fost naiv cand am scris ultimul post, „Blasfmia si injuratura ca finalitate in polemica religioasa”. Finalitatea reala este alta, este cea pe care o vede Sorinn, una dintre carnurile crestine care a comentat pe acest blog articolul „Amfilohie Branza – Paradigma indobitocirii prin ortodoxism”.

„Poza de sus arata ca esti un posedat. Nu stiai ca firea iti spune ca e rusinos ca un barbat sa poarte plete? Semnu asta e evident ca numai ai constiinta intreaga si ai schimbat susul in jos si numai gandesti normal. Ochii aia pe care ii ai in poza o sa-i port in buzunar daca te vad pe strada” (Sorinn)

„si in democratie cum ai u dreptul sa spui asemenea prostii si minciuni asa am si eu dreptul sa spun ce vreau.si daca vrei poti sa-mi bagi idu de mess poate ne si intalnim fata in fata si “discutam” ok? iti scot eu fitele de om inteligent in 2 minute si ai so chemi pe ma-ta da nu o sa te auda ca atunci o sa tina cu mine” (sorinn)

Odata cu orice text pe care l-am publicat, in presa ori pe blog, dincolo de raspunderea morala, mi-am asumat raspunderea civila sau chiar penala, prin semnatura. Daca as fi ales sa raman doar „Buer”, comentariile lui Sorinn ar fi aparut drept niste vituperatii inutile. Ar fi fost, probabil, mai intelept din partea mea sa public sub pseudonim si sa nu-mi postez poza reala pe acest blog, insa ce autenticitate ar mai fi avut atunci ideile mele?! Vorba aia..daca-i bal, bal sa fie!

Ionut Muresan

Vin in fata voastra si va spun: iata, acesta sunt eu, acesta este sufletul meu si nimic din ceea ce spun sau gandesc sa nu va fie strain.

Acelasi pravoslavnic ii raspunde, asa cum probabil a invatat de la duhovnicul sau, fostei mele colege Andeea. Eu nu stiu cum se mai impartasesc acum habotnicii de teapa lui, deoarece nu am mai trecut demult pe la biserica. Asa ca nu stiu ce le mai baga popii in gura, dar indiciul cred ca l-am gasit in obiectul in legatura cu care pravoslavnicul si-a manifestat disponibilitatea de a-l introduce in persoanele decedate din familia Andreei.

„Auzi fa? Du-te-n (beeeeep!!! – n.n) de parasuta, luati-as mortii in (beeeep!!- n.n.) de javra ordinara. Si sa-mi borasc (beeep!!! – n.n) pe gura (beeep!- n.n) care e o zdreanta ca si tine ca ti-a dat o educatie neoretardata. Mars la (beeeep!!!! – n.n.) daca te prind cu mana mea te omor.” (Sorinn)

Intre noi fie vorba, acum doi ani, ca jurnalist pe Justitie/Afaceri Interne la o agentie de presa am primit amenintari de la rudele Camatarilor sau ale Duduienilor, care l-ar face sa rosasca feciorelnic pe acest dreptcredincios, avand in vedere vocabularul mult mai bogat al celor sus-mentionati in materie de cuvinte obscene. Neonorate pana la acest moment, ele s-au dovedit a fi doar niste insulte gratuite, generate de proiectarea asupra presei a frustrarii de a-si vedea „fratii” in boxa arestatilor. In masura in care Andreea nu ar fi comentat sub pseudonim sau ar fi avut afisata poza ei, ar fi avut dreptul de a depune o plangere penala impotriva acestui Sorinn sub aspectul savarsirii infractiunii prevazute de articolul 193 Cod penal – „Amenintarea” cu raportare la articolul 174 Cod penal – „Omorul” si va asigur ca i-as fi pus la dispoizitie adresa de IP de pe care au fost postate comentariile.

Parasind blogul pentru a-mi cumpara acea divina licoare fermentata comercializata de catre Ursus Breweries sub marca „Stejar”, la intoarcere am gasit zeci de astfel de comentarii din partea acestui crestin. Entuziasmul i-a pierit dupa ce i-am pus in vedere cateva articole din Codul penal si a sfarsit prin a spune ca totul a fost „o gluma”.

„ok atunci recunosc ca nu am de gand si nu am avut de gand sa fac asa ceva ,nici nu as face asa ceva.totul a fost o gluma.sper sa fie in regula acum ca te-ai lamurit si deci numai este necesar sa faci plangere intrucat nu am vorbit serios.”

Pentru a fi scutit de efortul de a mai explica in ce masura astfel de interventii se pot concretiza intr-un dosar penal, mai mult, pentru a fi iertat de efortul de a demara o astfel de actiune, le explic, in continuare, pravoslavnicilor cu asemenea inclinatii, ca aceasta chestiune e cat se poate de serioasa. Explicatiile vor fi publicate si in sectiunea „Legislatie” a acestui blog.

In exprimarea si sustinerea opiniilor mele inteleg sa respect, pe de-o parte, si sa ma prevalez, pe de alta parte, de prevederile Art. 29 ind.1, Art.30 si Art. 57 din Constitutia Romaniei, precum si de prevederile Art. 70, Art. 71 si Art.73 din Constitutia Europeana, Partea a II-a „Carta drepturilor fundamentale ale Uniunii Europen”.

Legea fundamentala a Statului garanteaza la Articolul 29 indice 1 ca „Libertatea gandirii si a opiniilor, precum si libertatea credintelor religioase nu pot fi ingradite sub nicio forma. Nimeni nu poate fi constrans sa adopte o opinie ori sa adere la o credinta religioasa, contrare convingerilor sale”.

Constitutia Romaniei prevede, in Articolul 30, ca „(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea credintelor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin orice alte mijloace de comunicare in public sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisa”.

Legea fundamentala mai stipuleaza, prin Articolul 57 ca „Ceatatenii romni, cetatenii straini si apatrizii trebuie sa-si exercite drepturile si libertatile constitutionale cu buna-credinta, fara sa incalce drepturile si libertatile celorlalti”.

In Constitutia Europeana, Partea a II-a intitulata „Carta drepturilor fundamentala ale Uniunii Europene” se precizeaza la Articolul 70 alinitul 1 ca „Orice persoana are dreptul la libertate de gandire, de constiinta si de religie. Acest drept implica libertatea de a-si schimba religia sau convingerea, precum si libertatea de a-si manifesta religia sau convingerea individual sau colectiv, in public sau in particular, prin intermediul cultului, invatamantului, practicilor si indeplinirii riturilor”.

Articolul 71 garanteaza libertatea de exprimare. „Orice persoana are dreptul la libertatea e exprimare. Acest drept cuprinde libertatea de opinie si libertatea de a primi sau de a transmite informatii sau idei fara amestecul autoritatilor publice si fara a tine seama de frontiere. Aliniatul 2 prevede ca „Libertatea si pluralismul mijloacelor de informare in masa sunt respectate”. Constitutia Europeana mai garanteaza, prin articolul 73 libertatea artelor si stiintelor: „ Artele si cercetarea stiintifica sunt libere. Libertatea universitara este respectata”.

Asa fiind, autorul isi rezerva dreptul sa cenzureze continutul comentariilor sau, dupa caz, dreptul de a nu le aproba, in functie de relevanta lor sau daca au un continut obscen.

Autorul tine sa sublinieze ca se va prevala de prevederile Articolului 222 din Codul de procedura penala, in masura in care comentariile contin amenintari, si va formula plangere penala intemeiata pe Articolul 193 din Codul Penal – „Amenintarea”, cu raportare la oricare dintre articolele prevazute in Codul penal, Titlul II – „Infractiuni contra persoanei, integitatii corporale si sanatatii”, in functie de continutul mesajelor.

In drept, autorul isi va intemeia actiunile pe baza prevederilor Codului de procedura penala:

Plangerea
Art. 222. – „Plangerea este incunostintarea facuta de o persoana sau de o unitate din cele la care se refera art. 145 din Codul penal, careia i s-a cauzat o vatamare prin infractiune.
Plangerea trebuie sa cuprinda: numele, prenumele, calitatea si domiciliul petitionarului, descrierea faptei care formeaza obiectul plangerii, indicarea faptuitorului daca este cunoscut si a mijloacelor de proba.
Plangerea se poate face personal sau prin mandatar. Mandatul trebuie sa fie special, iar procura ramane atasata plangerii.
Plangerea facuta oral se consemneaza intr-un proces-verbal de organul care o primeste. Plangerea se poate face si de catre unul dintre soti pentru celalalt sot sau de catre copilul major pentru parinti. Persoana vatamata poate sa declare ca nu-si insuseste plangerea.
Pentru persoana lipsita de capacitatea de exercitiu, plangerea se face de reprezentantul sau legal. Persoana cu capacitate de exercitiu restransa poate face plangere cu incuviintarea persoanelor prevazute de legea civila.”

In temeiul

Art. 193. Cod penal – Amenintarea
„Fapta de a ameninta o persoana cu savarsirea unei infractiuni sau a unei fapte pagubitoare indreptate impotriva ei, a sotului ori a unei rude apropiate, daca este de natura sa o alarmeze, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la un an sau cu amenda, fara ca pedeapsa aplicata sa poata depasi sanctiunea prevazuta de lege pentru infractiunea care a format obiectul amenintãrii.
Actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate.
Impacarea partilor inlatura raspunderea penala.”

Atentie: Necunoasterea sau cunoasterea gresita a legii penale nu înlatura caracterul penal al faptei.

Art. 51 – Eroarea de fapt
Nu constituie infractiune fapta prevazuta de legea penala, când faptuitorul, în momentul savârsirii acesteia, nu cunostea existenta unei stari, situatii sau împrejurari de care depinde caracterul penal al faptei.
Nu constituie o circumstanta agravanta împrejurarea pe care infractorul nu a cunoscut-o în momentul savârsirii infractiunii.
Dispozitiile alin. 1 si 2 se aplica si faptelor savârsite din culpa pe care legea penala le pedepseste, numai daca necunoasterea starii, situatiei sau împrejurarii respective nu este ea însasi rezultatul culpei.
Necunoasterea sau cunoasterea gresita a legii penale nu înlatura caracterul penal al faptei.

Nu vreau sa ma opresc. Foc de voie!
screenshot (2)

23 thoughts on “Primele amenintari pe buer.wordpress.com. Nu am de gand sa ma opresc.

  1. Nici sa nu te gandesti sa renunti! Mult succes in continuare si lasa ca exista ac pentru cojocul tuturor retardatilor care au impanzit tara si planeta asta. Vorba cuiva, „Romania este tara in care imposibilul devine posibil”…

  2. Cre(s)tinul care ti-a scris comentariile alea s-a speriat mai mult de lege decat de Dumnezeul bland in care pretinde ca crede. Probabil ca, de fapt, crede ca Dumnezeu e un maniac sadic caruia ii plac amenintarile si bataia (altora, evident). Ma rog, asta e concluzia logica daca citesti Biblia.

  3. E tare faza, ca iţi poarta omu’ chipul tău în buzunar, deci chiar ţine la tine.
    Uite asta nu vrei tu sa înţelegi, dragostea unui cre[s]tin adevărat.

  4. „firea iti spune ca e rusinos ca un barbat sa poarte plete? Semnu asta e evident ca numai ai constiinta intreaga si ai schimbat susul in jos si numai gandesti normal.”
    Eu unul sunt extrem de uimit. Nu acesti oameni se inchina la niste tablouri in care apare foarte des un individ cu plete?
    Ador dublul standard pe care il practica acesti domni.

  5. si pe mine m-ai banat ca am scris”fa” aleia cu”paduchi”..fumatul e daunator sanatatii, poti face cancer la plamani, gat, pancreatita etc si poti pierde pletele alea, de o sa arati ca aia de la”noua dreapta”,in calitate de pravoslavnic habotnic iti dau sfatu asta..hai salut.

      1. a putut sa scrie pentru ca i se aproba comentariul automat daca eu nu sunt cu ochii pe blog. de data asta voi da dovada de clementa pentru ca il ingrijoreaza starea mea de sanatate…

  6. ce-i cu melodrama asta de doi bani? …a aparut un idiot..inevitabil… si a inceput sa injure si sa ameninte.
    „la nici trei luni”, „amenintari”, „nu renunt”, „pravoslavnici”…. de ce atata pompa? e doar un copchil prost dintre aia pe care ii vedem zilnic…..la fel de copchil prost ca majoritatea celor care comenteaza pe aici…. nu-mi spune ca nu ti se pare ca commenturile gem a prostie… nu-mi spune ca intri ca intr-o crasma si ti se par oamenii ok doar pt ca au plete si dau din cap…. cum dracu nu ti-i scarba sa scrii ceva si sa vezi commenturi ca alea de øa „moastele legionare”?

    1. daca as raporta demersurile mele la reactiile pe care le provoaca as fi renuntat demult la ideea de a scrie.

      copchil prost?! lasa sa vada in ce se poate baga inainte de a scrie comentarii de rahat.

  7. „daca as raporta demersurile mele la reactiile pe care le provoaca as fi renuntat demult la ideea de a scrie. ” – corect, un raspuns minunat la o intrebare proasta… al dracu de proasta chiar (cum dracu nu ti-i scarba sa scrii ceva si sa vezi commenturi ca alea de øa “moastele legionare”?).. oh well.. i guess i had too much absinth.
    atata timp cat nu renunti la teribilisme (in exprimare si in alegerea subiectului) doar comentarii de genu’ vei atrage aici… parerea mea…. wich may be wrong

    doamne ajuta

    1. „teribilisme in exprimare si in alegerea subiectului”? fii mai explicit. daca scriu despre scamatoria aia cu moastele legionare EU sunt teribilist? sa inteleg ca aia care pupa oase de morti sunt cei normali la cap, iar eu sunt cel care are o problema? de cand necrofilia e considerata o chestiune fireasca? sau sunt teribilist daca pun in vedere unui oarecare ca incalca legea prin actiunile lui? stii tu ca e un „copchil prost”… si aia din noua dreapta sau garda de fier sunt copchii prosti, si aia de pe stadioane, in sfarsit, gem boxele instantelor de copchii prosti, asta nu inlatura caracterul penal al faptelor lor.

  8. nu ma apuc acum sa arat cu degetu’ : aia e teribilism si aia nu. dar uita-te la „dumnezeu nu exista din cauza mea” si la „moastele legionare”, la subiectul si exprimarea fiecaruia (a textului); apoi vezi comentariile. la primul, pana si delirul lui nu conteaza e citibil…. celelalte sunt la fel de maneliste la cap ca si textul, a exprimarii lui mai exact (acelasi lucru l-ai facut si in commentul de mai sus: „sa inteleg ca aia care pupa oase de morti sunt cei normali la cap, iar eu sunt cel care are o problema?”–- e evident (cred) ca nu cred asta, e retorism de 2 bani).

    „stii tu ca e un “copchil prost”” – oricine se apuca sa injure si sa ameninte pe net nu poate fi altfel. admit ca e un pic mai „sensibil” aici pt ca ai ales sa-ti pui poza si numele real… chestie pe care n-o pricep dar e alegerea ta.

    in plus, oricine are orice soi de link la dezvaluiri.ro (lol) e suspect de teribilism…

    1. „admit ca e un pic mai “sensibil” aici pt ca ai ales sa-ti pui poza si numele real… chestie pe care n-o pricep dar e alegerea ta”
      >daca citeai cu atentie textul respectiv, la un moment dat dadeai si peste partea in care recunosteam ca poate ar fi fost mai intelept din partea mea sa public sub pseudonim. dar am ales sa public sub semnatura reala, tocmai pentru a arata ca imi asum fiecare afirmatie. altfel, care ar mai fi autenticitatea acestor randuri? priveste demersul meu ca pe un exercitiu de libera exprimare.

    2. daca vrei sa formulezi o critica si sa nu cazi in neverosimil, iti cauti cuvintele. nu poti sa spui ca exprimarea si textele mele sunt „maneliste”, nu crezi ca exagerezi? cand vrei sa critici un ecler zici si tu ca e un piscot insipid, nu spui direct ca e un cacat, ca nu convingi. apoi…retorism de doi bani? exista si unul mai „de firma”?

  9. postez pe aici tocmai pt ca vad ceva ce-mi place in „exprimarea si textele” tale. daca am postat doar critici (sa le zicem asa) nu inseamna ca ecleru-ti imi pare un cacat. nu ma apuc sa laud cand gasesc ceva ce-mi place (de regula) pt ca cred ca stii si tu destul de bine ce si de ce ar putea placea cuiva ceva din ce scrii. de ex., la „dumnezeu nu exista…” am facut doar o gluma (de mai mult sau mai putin prost gust) si l-am felicitat pe nu conteaza… chiar daca e textul care probabil imi place cel mai mult.
    ai dreptate, puteam sa-mi gasesc mai bine cuvintele but i has not ur writing skillz🙂

  10. Ce bine l-ai pus la punct pe ordinarul nesimtit!Astia isi permit sa te injure si sa te ameninte nu numai pe blogurile lor infecte,dar chiar si pe blogul tau.Asemenea blestemati nu mai exista nicaieri.Ai vazut ce mielusel a devenit cand i-ai spus ca poti sa-i iei IP-ul si sa-i faci plangere penala?Pai da,sa vada ordinarii ortodocsii crestinism adevarat,unde se face dreptate,nu mascarada aia penibila si satanista numita ortodoxie.
    Asemenea nebuni stiu numai de frica!

Lasă un răspuns

