The Black Cat Campaign sau cum AUR trece babe strada fortat

Dupa ce au oprit indoctrinarea religioasa in scoli si ne-au scapat de icoane, dupa ce au rasuflat usurati cand ce au vazut ca, in sfarsit, homosexualii se pot giugiuli languros prin parcuri fara sa le fie stalcite mutrele, membrii Asociatiei Umaniste Romane lanseaza The Black Cat Campaign, o campanie care lupta impotriva intolerantei si discriminarii “persoanelor care se imbraca in mod diferit si au gusturi muzicale precum goth, rock, metal, punk, emo, etc.” Pana acum le-am admirat initiativele, chiar le-am sustinut, asa cum am putut eu, insa absurditatea asta m-a facut sa zambesc caustic. Intr-adevar, mi se rupe sufletul cand vad punkeri plangand cu fata-n pumni ca sunt batuti pe strada din cauza ca au creasta, iar de curand am vazut un metalist plin de tinte fugarit de pravoslavnici in frunte cu preotul paroh, care-si agita amenintator in aer cadelnita cu tamaie. Sunt multe fufe care se plang ca barbatii se gandesc doar cum sa le-o traga, ca nu sunt luate in serios si sunt tratate ca niste obiecte sexuale. “Vai, fata, toata lumea se holbeaza la sanii mei, m-am saturat, labagii dracu’…!!” – Pai acopera-i, in pula mea! Daca vii cu tatele pe-afara nu putem discuta despre Kant.

Ionut Muresan

Nu ne exprimam doar prin limbaj si gesturi, ci si prin vestimentatie. Am fost si raman un excentric, un rebel. Demult, in liceu, purtam la gat o cruce intoarsa, mai tarziu, in facultate aveam unghii lungi si ascutite la ambele maini. “Auzi, da’ tu cum te pisi cu unghiile alea?”, ma intrebau colegii. Raspunsul venea scurt – “Cu grija!” Desigur, prima data cand aveau de-a face cu mine, oamenii ridicau din spranceana, insa lucrurile se schimbau pe masura se discutia evolua. Un excentric autentic nu se considera discriminat de cei din jur si nu cade in depresie pentru ca cei din jur se uita urat la el. El pur si simplu asta urmareste. Port bocanci pana la genunchi, cu varf de otel, si tricouri cu trupe gen Cradle of Filth sau Dimmu Borgir tocmai pentru ca eu sfidez societatea, intelegi, eu ii „discriminez” pe ei, nu invers. Dupa ce m-am angajat ca reporter am renuntat la unghiile lungi pana si numai din motivul ca nu puteam tasta. La serviciu nu port tricouri cu Gorgoroth sau Marduk si nici bratari cu tinte din motive lesne de inteles, dar nici nu am renuntat la bocanci inalti sau la straie negre. Am un singur tricou alb, moale, de bumbac, cu ajutorul caruia sterg de praf baionetele din colectie.

Nu am luat niciodata bataie pe strada din cauza asta si locuiesc, totusi, in Bucuresti. In afara de cateva susoteli pe la spate, in autobuz, nimeni nu a avut curajul sa faca mai mult. Si ce vrei sa-mi spui? Ca asculti Cannibal Corpse – Hammer Smashed Face sau, ca sa fiu duios, Metallica – Turn The Page si te plangi ca esti discriminat?! Pai ce zice Hetfield? – “Yeah, most times you cant hear em talk, other times you can / All the same old cliche’s, is it woman? is it man?/ And you always seem outnumbered, you don’t dare make a stand/ MAKE YOUR STAND”. Asta e spiritul Metallica, al muzicii rock in general. Cand vorbim despre muzica rock, vorbim despre libertate, atitudine, nonconformism, nu de pletosi tristi ca nu-i accepta societatea. Pai nici nu trebuie sa-i accepte, asta e si ideea. Eu tocmai din acest motiv port plete si ma imbrac asa. Chiar daca nu ma mai pot imbraca asa cum o faceam odata, ma imbrac in asa fel incat ceilalti sa isi dea seama ca, desi traiesc in aceasta societate (pentru ca altfel nu pot supravietui), o detest si nu-i voi apartine niciodata cu adevarat. De cand au rockerii nevoie de protectie impotriva discriminarii si impotriva intolerantei?! De cand sunt batuti punkerii pe strada? Pai aia au vocatia bataii, daca nu au cu cine sa se bata se bat intre ei.

Mi se usuca gura la gandul ca am dat atatia bani pe inele si bratari cu tinte, iar datorita The Black Cat Campaign acum voi trece neobservat. Domnule Remus Cernea, indoctrinarea religioasa in scoli si homofobia sunt chestiuni serioase, merita efortul, iar demersurile de a le combate sunt laudabile. Dar initiativa de a proteja rockerii de manelisti, doar o pentru ca o tipa emo a fost omorata in bataie in Marea Britanie e similara celei de a ajuta o baba sa treaca strada fara voia ei. Si nu pentru asta va dau sustinatorii 2% din impozit.

screenshot1

45 thoughts on “The Black Cat Campaign sau cum AUR trece babe strada fortat

  1. http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=249969452&blogId=494414254 sau http://alterophobia.blogspot.com/. Poate veti intelege pentru ce a fost initiata aceasta campanie. Toti vrem sa mergem pe strada si sa ne simtim bine cu ceea ce suntem. Putem sa ne promovam ideile, modul de gandire si felul nostru de a fi si prin altfel de actiuni, si nu prin violenta si intoleranta, intimidare. Eu de exemplu nu-mi aleg imbracamintea pentru a atrage atentia pe strada. Este un mod superficial de a privi acest fapt. Eu ma imbrac asa pentru ca aceasta vestimentatie ma reprezinta pe mine ca om si pentru ca imi place. Dar acest lucru nu ar trebui sa fie un motiv pentru altii sa ma loveasca cu pumni pe strada si sa ma bage in spital.

    1. ma rog, in masura in care asta ai inteles tu din text, ca ma imbrac asa strict pentru a atrage atentia pe strada inseamna ca ai ratat ideea textului. ma imbrac asa pentru a atrage atentia pe strada asupra ideilor mele, e cu totul altceva. a murit o pustoaica emo in anglia…mare rahat! e un caz singular. hai sa facem din tantar armasar si sa ne isterizam ca nu putem iesi din casa.

  2. Sophie nu era o pustoaica emo, asculta si se imbraca in stil goth. Eu nu inteleg cum se fac unele comentarii? Eu cred ca mai intai ar trebui sa ne informam corect si apoi sa facem comentarii la adresa unuia sau altuia. Este foarte important ca un articol sa prezinte intamplarile asa cum sunt, fara sa fie subiective. Lasa-i si pe altii sa traga concluziile.

    1. „asculta si se imbraca in stil goth”?! iarta-mi lipsa de cultura, dar ce e aia goth? evanesence, sau ce?

      iris, tinerii care mor „din cauza asta”, statistic vorbind, e apropiat de cel al pitigoilor tiuitori (care mor din cauza carligelor de rufe aruncate in mod impropriu) si sensibil mai mic decat cel al focilor care confunda pungile de plastic cu meduzele. cred ca mor mai multi din cauza cojilor de banane arucate pe caldaram. prin vest, cum moare un mucos impiedecandu-se pe strada, cum face familia repede o fundatie de-asta „in memoriam” si strange fonduri pentru alti potentiali mucosi impiedecati. is destui prosti ca sa puna botu’. acum nu stiu cat timp s-au calcat in picioare la un concert si poc! a aparut un ong d-asta….”stop busculadei la concerte”sau ceva de genul asta. get a life, ca sa fiu mai precis..

      „este foarte important ca un articol sa prezinte intamplarile asa cum sunt, fara sa fie subiective” – asta e un blog… aici nu suntem la ziar si textul asta nu e o stire…aici totul este subiectiv. sunt opiniile mele.

  3. frate…e clar ca nu ai mancat niciodata bataie…e clar ca nu ai ajuns in spital in coma de gradul 1…e clar ca nu stii ce inseamna sa te astepte in fata blocului 30 de persoane gata sa te transeze doar pentru ca ai avut tupeul sa comentezi…e clar ca nu stii cum e sa stai si sa te uiti cum unul de al tau e lasat inconstient doar pentru ca are parul lung…e clar ca nu ai stilul de viata al unu rocker, ci doar imbracamintea si atitudinea de suprafata…iar daca tu porti haine doar ca sa instigi la violenta e clar ca nu meriti…ba chiar mai mult, esti unul dintre ei…

    Cheers, Vicious

    1. Cred ca trebuie sa fi super popular sa te ajtepte treij da persone in fata la bloc. Da ce le-ai facut frate, i-ai luat pe rand si le-ai zis de mama?

      Oricum, una peste alta, fa si tu cum facem cu tontzii, daca e prea multi ii scuipi si o iei la sanatoasa.😉

  4. Iarta-ma ca-ti spun…dar raman din ce in ce mai uimita de insensibilitatea debordata din toate textele tale de pana acum. Ce te face sa crezi ca esti mai destept decat toti ceilalti? Imi pare rau ca mi-am pierdut multe minute pretioase din viata mea facand niste comentarii pe acest blog. Presupun ca pentru unii viata este interesanta doar prin faptul ca-i jignesc pe ceilalti din jurul lor.

    1. „insensibilitatea debordanta”… pai, din fericire, eu nu sunt emo….dar sunt sigur ca exista bloguri emo, asa ca te invit, bucuros, sa le cauti. vei gasi acolo oameni „sensibili” pentru care viata nu e interesanta prin faptul ca jignesc…

  5. asta e ca si cum ai zice ca intr-o societate de pletosi imbrcati in negru tu ai fi fost ala cu tepi si lant de aur la gat. ca sa „arati” ca nu apartii societatii hihi.
    acum mai multi ani, un om cu unghii lungi si ascutite m-a intrebat de ce nu-mi ascut unghiile (lungi si ele), ca arata ca niste lopeti (lol). la fel de pueril ca si analogia ta cu cojile de banane.

    si diferenta dintre a „atrage atentia pe strada” si „a atrage atentia asupra ideilor mele” nu e asa de mare cum pare-se ca-ti place a crede.

  6. frate…esti penal…daca pentru tine inseamna insensibil=emo…esti mai rau decat bunica-mea…care si ea stie diferenta…esti batut in cap si nu esti cu nimic mai presus decat cocalarii…poate chiar mai prejos…ai idei batute in cuie de catre sistemul romanesc…ai mintea inchisa…nu ai gandit niciodata „outside of the box” n-ai trait niciodata un moment in natura…muzica rock nu inseamna show off…inseamna un mod de viata…nu ai trait niciodata cu adevarat…ci ai fost doar o marioneta a societatii ca multi altii… si daca nu ai inteles nici macar dupa toate astea…e clar ca NU meriti!

    1. daca te-ai fi pregatit mai bine pentru bac, rocker-pe-care-al-bat-30-de-tigani, ai fi constatat ca sensul frazei este altul decat insensibil>emo, este char contrariul. dar pentru sfertodocti ca tine, care se cred oprimati de cocalari, dar nu se intreba niciodata de ce sunt in proximitatea lor, voi reda comentariul.

      „insensibilitate debordanta…pai, din fericire, eu nu sunt emo”, ii raspundeam eu lui Iris care ma acuza de …insensibilitate debordanta

      ce intelegi tu de aici? ca pentru mine insensibil egal emo? vezi de ce e nasol ca s-a scos logica din liceu?

      muzica rock nu inseamna show off…inseamna un mod de viata…> sigur am ascultat rock mai multi ani decat ai facut tu scoala

      1. mah….nu intzeleg ce-tzi face placere prin a jicnii…daca eu nu jicnesc nu inseamna ca sunt o emo saw ceva de genu’!Am fost acum 2 ani o punkeritza infocata,shi nici acum nu am renuntzat la legendarii sex pistols shi nici la a fi anarchysta!dar au venit cei mai buni prietenii ai mei(akim(15) shi andw(21))care au vazut ca sunt cam inchisa in mine shi mi-au aratat(nu mi-au bagat pe gat)ce e lumea Dubstep shi DNB!In plus gusturile nu se discuta ok?
        Fiecare are dreptul la o opinie cat shi la un stil!Suntem inca(pe jumatate,cel mult)liberi!Macar asta putem alege shi noi…cum sa fim,ce stil sa abordam shi cum sa ne manifestam!Poate o sa-tzi para nebunesc,dar am dat din intamplare pe acest site,nici nu vroiam sa ajung aici shi mi s-a parut ca eshti un om care,in ciuda faptului ca jicneshte shi vrea sa para dur,are o sensibilitate pe care nici macar lui nu vrea sa shi-o arate!nu e bine!incearca sa te intzelegi cu tine shi sa te acceptzi!O pushtoaica de 14 ani din Bucureshti(Aliona)!sper sa nu iei toate astea in nume de raw…:D

      2. @Aliosha: Daca spui ca gusturile nu se discuta referindu-te la muzica sau la arta in general ai anulat intr-o singura propozitie secole de estetica. De gustibus non dispunandum se refera strict la gustul fizic, ala sarat, amar, dulce, etc.

        Caracterizeaza-ma cum vrei, iti iau in nume de rau doar felul in care ai scris aici . Fara sa te jignesc (sic!) mi se face gura punga atunci cand citesc „shi” in loc de „si” sau „raw” in loc de „rau”.

        Ca sa nu mai vorbim de lipsa de coerenta a comentariului tau. De fapt, in cuvinte putine, care e critica pe care o aduci textului de mai sus?

  7. si nu…stilul de viata al unui rocker nu inseamna sa te astepte 30 de persoane in fata blocului, ci inseaman ca ai avut „tupeul” sa iti impui punctul de vedere si stilul de viata, iar parand o amenintare pentru cocalari, considera ca legea se face cu pumnul, asta demonstreaza ca esti a doua oara batut in cap…altfel nu am cum sa-ti zic…
    Cheers, Vicious

    1. „a doua oara batut in cap” = (batut in cap)^2 sau (batut in cap) + (batut in cap)?
      saraca bunica-ta, ce-a facut s-o consideri etalonul prostiei omenesti?
      pisica aia nu-i un animal prost fara logica dar vicious fara logica e…
      cheers

  8. Si mie mi s-a parut vag dubioasa combinatia asta de umanism, n-are prea mare legatura cu integrarea in societate si n-am vazut prea multi emoizi abordati aiurea, dar poate se mai intampla.

    totusi e o idee ce ma macina de ceva vreme.
    Daca esti rocker trebuie sa fii pletos, cu unghii lungi si cu bratari/haine de piele? Plus bocanci vara? Tricouri cu trupe care adora diversi monstrii/schelete whatever?
    Pentru ca nu faci nici un STAND in societate. Ci doar arati ca apartii – zic eu- unei societati usor diferite.
    Ca sa ma intelegi, daca acela e standardul rockerilor atunci eu prefer sa arat normal si sa fiu rocker doar ca atitudine si gandire. Parul lung arata ca o matura pe mine, negrul e ok, dar imi plac si alte culori, imi rod unghiile uneori si sunt angajat intr-o companie care n-ar aprecia sa nu vin la costum.
    Asta nu inseamna ca sunt mai putin non-standard, ca devin dintr-o data cine stie ce membru al societatii (doar ma poti citi) dar ca prefer sa nu apartin dpdv vizual minoritatii care nu face decat sa imite solisti muzicii.

    I’m my own fucking person, daca port tricoul unei trupe inseamna ca imi place trupa nu ca vreau sa devin identic cu membrii ei.

    Ah, si nu atac rock-ul in special (doar ca emoizii, punkeri si rockerii sunt vizibili) dar aceasta cursa catre o uniformitate „diferita” nu o vad cu ochi buni.

    Ai cu totul alt impact cand esti lupul in piele de oaie. Cand le spun oamenilor ca nu vreau sa fac ceva care „asa se face” si dau argumente logice pentru obiectia mea castig argumentatia si pentru ca nu arat ca o sperietoare in doliu ci pentru ca in restul timpului sunt EXACT CA EI si nu ar crede niciodata ca e posibil sa fiu diferit.

    Eu n-am nevoie sa-mi afirm diferenta prin haine sau aspect fizic modificat (mai mult decat imi sta cu adevarat bine) ci prin argumente si gandire.

    1. ai dreptate, nu trebuie sa porti bocanci vara si tricouri cu trupe ca sa fii rocker. daca totusi o faci, intr-adevar, arati ca apartii unei societati „usor diferite”, cum bine ai observat. deci esti putin show-off cand faci asta, iar eu nu am facut decat un exercitiu de sinceritate, recunoscand asta.

      problema e ca unii incearca din rasputeri sa ma convinga ca ei se imbraca in negru si poarta bocanci in timpul verii „pt ca asa se simt ei bine”, asta „ii reprezinta”. si ma iau dupa aia cu teoria rock-ului, ca e un mod de viata, etc., si am impresia ca vand castraveti gradinarului.

      iti spun eu, daca porti bocanci in timpul verii nu o faci ca „asa te simti tu bine”. eu sunt unul dintre cei ce au facut asta. poti, cel mult, sa afirmi ca te reprezinta, insa nu poti sustine ca asa te simti tu bine. singurul mod in care te simti bine vara e in pantaloni scurti sau, in fine, imbracat in haine deschise la culoare.

      ma rog, pentru unii ipocrizia e a doua natura…

      ma asteptam insa ca macar unul sa zica da, frate, recunosc ca port (sau am purtat) bocanci la 35 de grade ca sa arat cat de pizdos sunt eu. ca de asta o faci, de fapt.

      si mucoasele alea de 16 ani se boiesc pe fata tot pentru ca asa se simt ele bine. si aia care isi fac rasta si nu se spala pe cap decat o data pe luna – tot pentru ca asa se simt ei bine, si aia care se umplu de tatuaje sau isi capseaza pierce-uri pe toata fata…

      pe cine dracu’ incercati sa prostiti?!

  9. Si iata cum, dragul meu, datorita stimabilului dom’ Cernea, un brav aparator al glasului societatii civile, blogul dumitale s-a umplut de copii emo care plange.🙂

    Si nu, nu sunt de acord cu dumneata ca trebuie sa iesi cu peptul gol pe strada ca sa stie tot poporul ce muzica asculti dumneata. La o adica, refuz sa atrag privirea asupra-mi doar de dragul glorificarii curentului / trupei muzicale favorite. Desigur, sa nu mi se reproseze ipocrizie recunosc timid ca inca mai am tricourile negre, bratarile si lanturile puse la pastrare. Cu toate astea, parca prefer sa contribui la propaganda mai rar si de alta factura. Si atunci cand o fac, daca o fac, fara lanturi de aur🙂

    Si trecand peste cele de mai sus, nimic nu se compara cu un mosh pit bine organizat. Eventual cum a fost al de la Soulfly.

    A da, si desigur, inca odata, pe aceasta cale as vrea sa ii transmit domnului Cernea ca e un bou.

  10. esti rocker, esti crestin, esti emo, esti nonconformist… ai nevoia sa apartii unui grup. Dar tu, OMUL liber, unde este in toate astea? Daca esti liber, poti asculta orice muzica buna, te poti imbraca oricum fara sa-ti fie rusine.
    Pina la urma ce inseamna nonconformist cind tu esti conform cu „cerintele grupului”?
    Eu cred ca nonconformist si liber inseamna chiar opusul inregimentarii intr-un curent (emo, rock etc). Mai mult, nu am nevoie sa arat cit de nonconformist sunt, eu stiu cine sunt si nu-mi pasa daca ceilalti stiu si ei…

  11. Se vede ca nu ati inteles nimic din ideea acestei campanii. Eu cred ca cei care se uniformizeaza cu societatea sunteti chiar voi. Va imbracati asa ca sa va accepte lumea si sa va atingeti anumite scopuri pe care le aveti in viata. Ideea acestei campanii este de a lupta impotriva acestei uniformizari fortate…chiar unul dintre voi spunea ca nu l-ar accepta la servici in „doliu”…si ca ar prinde mult mai bine daca ar veni in costum. Daca eu as vrea sa vin imbracata in negru…si as fi o persoana capabila de ce sa nu ma accepte si asa la un loc de munca?…Cu ce i-ar incomoda pe patroni suvitele roz, sau o anumita tunsoare daca acea persoana are toate calitatile pentru acel post? Nu este vorba de prejudecati?…Si ce drept aveti voi sa-i faceti pe altii boi, prosti…nu vedeti cat de aroganti si intoleranti sunteti?…A fi un tip care adopta un stil de imbracaminte diferit cum sunt cei care asculta muzica goth, punk, emo inseamna sa ai curaj in aceasta societate in care traim. Unii se adapteaza mai usor cum esti tu buer, iar altii nu. Poate au mai mult curaj sa-si puna in evidenta personalitatea lor. Nu iti cere nimeni sa sustii aceasta campanie. Dar asa ca fapt divers…ai vorbit si tu cu oameni care sunt rockeri, oameni care vor sa aiba si ei o plimbare prin parc cu prietenii lor linistiti, sa discute, sa se simta bine…si se trezesc ca sunt trasi de par, batuti, doar pentru ca au parul lung?…sau stiai ca in Romania sunt fete violate si batute pentru ca sunt imbracate in negru si sunt considerate sataniste?….Sau nu-ti pasa. Dupa tine cred ca ar trebui sa traim numai batandu-ne…si aratand cat de tari suntem noi rockerii pentru ca altfel ar trebui sa fim prosti, pentru ca nu stim cum sa luptam cu o gasca de golani. Sau poate ne propui sa luam lectii de arte martiale? Poate asa rezolvam problema mai usor.
    In concluzie ideea acestei campanii este nu de a fi acceptat de societate, ci de a tine sub control anumite discriminari, violente la servici pe strada facute impotriva unor oameni care chiar nu vor sa se imbrace ca restul din societate si sa adopte acel comportament de turma.

    1. Daca as fi angajator oricat ai fi tu de supra, ultra-calificata, nu te-as angaja daca ai veni cu suvite roz. Cand ai sa mai cresti ai sa intelegi ca un loc de munca serios presupune si un angajat macar in aparenta serios. Daca merg pe principiul tau cu „ce conteaza cum ma imbrac” imagineaza-ti un coleg de birou care pute a transpiratie si e imbracat in maieu(obligatoriu murdar) si chiloti tanga, dar care e un geniu. Nu cred ca ai putea lucra cu un asemenea personaj.
      Consider ca pustimea emo nu da dovada de nici un fel de curaj, e vorba doar de moda.Si chestia cu comportamentul de turma..te rog!! Daca eu ca aleg sa merg la un loc de munca decent unde tinuta e obligatorie ma trasforma in oaie, de ce pe voi cei ce apartineti grupului emo nu va putem caracteriza la fel? Nu vreau sa te simti jignita, dar daca e sa iau la intrebari fiecare reprezentatnt emo, cred ca abia 10% stiu cu adevarat ce este acest curent, cand a aparut etc.
      Si revenind la curaj…daca tu spui ca sunt curajosi.,pentru ce le mai trebuie o asociatie care sa ii protejeze?Alegerile ne influenteaza viata si cred ca fiecare trebuie sa constientizeze asta.Nu fac ceva doar ca e cool si apoi cand actiunile mele au repercursiuni fug repede la mami.
      Fete violate ca se imbraca in negru si poarta bocanci???…hmmm…credeam ca mai lezate de asta sunt cele care poarta fuste scurte si decolteu sau fete simple care traiesc la tara intre ciobani fara creier…poate ar fi fost mai veridica afirmatia daca ar fi fost sustinuta cu probe.
      Violenta nu e ceva ce trebuie tolerat, insa violenta e peste tot in jurul nostru si nu vad sa te scandalizeze restul manifestarilor de violenta la care asisti zilnic. De altfel poate ca numai de o alta organizatie cretina care sa pape bani pentru nimic era nevoie, ca restul problemelor cotidiene sunt rezolvate. Esti inca o copila care nu stie pe ce lume traieste si imi pare rau ca doar atat te scandalizeaza…ca emo-izii sunt batuti pe strada.

      1. „Daca as fi angajator oricat ai fi tu de supra, ultra-calificata, nu te-as angaja daca ai veni cu suvite roz. ” Inca o data se vad prejudecatile multor oameni din Romania. „Cand ai sa mai cresti ai sa intelegi ca un loc de munca serios presupune si un angajat macar in aparenta serios. ” O intrebare…in aceasta tara chiar nu se poate discuta fara jigniri si fara a te crede superior fata de celalalt? In primul rand habar nu ai ce varsta ai ca sa mi te adresezi in acest mod. In al doilea rand o mare greseala in Romania este ca angajarile se fac dupa prejudecati, dupa formulare si cv-uri care in marea lor majoritate contin diplome cumparate. Oare de ce ne aflam in aceasta situatie dezastruasa? Din cauza oamenilor competenti care ne conduc, nu-i asa? In Germania, un mic exemplu nu conteaza cat de lung ai parul cand te angajezi undeva. Daca esti ingrijit este ok…si bineinteles sa dovedesti competentele necesare pentru acel post. „Daca merg pe principiul tau cu “ce conteaza cum ma imbrac” imagineaza-ti un coleg de birou care pute a transpiratie si e imbracat in maieu(obligatoriu murdar) si chiloti tanga, dar care e un geniu. Nu cred ca ai putea lucra cu un asemenea personaj.” A te imbraca intr-o anumita culoare, nu inseamna ca esti un nespalat. Si imi pare rau ca trebuie sa-ti zic este o prejudecata a crede ca rockerii sunt „jegosi”. Sa inteleg ca chiar te simti bine cand faci astfel de afirmatii? Pot sa te asigur ca te inseli amarnic. Sunt multi romani care nu se spala cu anii. Sa nu-mi aduc aminte de RATB. „Consider ca pustimea emo nu da dovada de nici un fel de curaj, e vorba doar de moda.Si chestia cu comportamentul de turma..te rog!! Daca eu ca aleg sa merg la un loc de munca decent unde tinuta e obligatorie ma trasforma in oaie, de ce pe voi cei ce apartineti grupului emo nu va putem caracteriza la fel? Nu vreau sa te simti jignita, dar daca e sa iau la intrebari fiecare reprezentatnt emo, cred ca abia 10% stiu cu adevarat ce este acest curent, cand a aparut etc.” Nu ma simt jignita. In primul rand nu sunt emo, dar acest lucru nu ma opreste sa-i inteleg. Toate prejudecatile fata de acesti copii sunt neintemeiate. Ce ar fi fost daca as fi gandit si eu la fel fata de tipele care asculta MTV si se imbraca la unisong Britney ? Dar nu gandesc asa. Fiecare are dreptul de a fi, asa cum isi doreste atata timp cat ii respecta pe cei din jurul lor. Daca tu te imbraci ca toti ceilalti nu inseamna ca esti o „oaie”, prin ceea ce am scris mai sus am vrut sa arat ce inseamna sa jignesti pe altcineva pe care nici macar nu-l cunosti, si ce inseamna sa caracterizezi o persoana fara a o cunoaste. Este foarte usor sa ne jignim si sa avem prejudecati fata de altii, mai greu este sa gandim si sa respectam dorinta altora de a fi cum si-ar dori ei.
        „Si revenind la curaj…daca tu spui ca sunt curajosi.,pentru ce le mai trebuie o asociatie care sa ii protejeze?Alegerile ne influenteaza viata si cred ca fiecare trebuie sa constientizeze asta.Nu fac ceva doar ca e cool si apoi cand actiunile mele au repercursiuni fug repede la mami.” Este foarte dureros ca esti atat de rea cu niste oameni pe care nici macar nu-i cunosti. Nu ma mira faptul de ce sunt atatea violente si prejudecati fata de ei. Pentru cunostintele tale, ar trebui sa stii ca aceasta campanie nu a fost facuta la cererea celor care adopta un stil vestimentar emo. In Romania sunt multe legi care se incalca, dar atunci cand vine vorba de drepturile omului si de libertatea de exprimare si constiinta este poate cel mai grav lucru care se poate intampla. Eu sunt pentru infiintarea a cat mai multor ONG-uri in Romania. Poate asa ne mai educam si noi si invatam sa avem un spirit civic, care lipseste cu desavarsire. Apropos, ONG-urile nu traiesc din bani publici, ci din voluntariate. Altceva mi se pare foarte grav ca in Romania, in Timisoara, exista o sectie de politie care monitorizeaza tinerii emo. In ce tara mai exista asa ceva? Eu cred ca discutiile cand se deschid ar trebui sa se bazeze pe argumente solide si pe niste fapte reale, nu din ce concluzii ai tras tu atunci cand te-ai uitat la stirile de la ora 5. De curiozitate cu cati tineri emo ai stat de vorba pana acum sa vorbesti astfel fata de ei?
        ” Fete violate ca se imbraca in negru si poarta bocanci???…hmmm…credeam ca mai lezate de asta sunt cele care poarta fuste scurte si decolteu sau fete simple care traiesc la tara intre ciobani fara creier…poate ar fi fost mai veridica afirmatia daca ar fi fost sustinuta cu probe.” Eu cand fac afirmatii de genul acesta nu o fac doar asa ca sa am ce spune. Este vorba despre o prietena din Sibiu, si cred ca m-ai intelege de ce nu ii dau numele. Una nu cred ca conteaza atat de mult, iar in al doilea rand nu cred ca daca ai fi fost in locul ei te-ai fi simtit bine sa-ti vezi numele pe toate site-urile. Macar atata sper ca puteti sa intelegeti. „Esti inca o copila care nu stie pe ce lume traieste si imi pare rau ca doar atat te scandalizeaza…ca emo-izii sunt batuti pe strada.” Aici iar faci o mare greseala…nici macar nu ma cunosti dar stii de fapt si ce varsta am eu si cat de matura sunt in gandire. Pot sa te asigur ca ma scandalizeaza multe lucruri in aceasta tara, si lupt pentru fiecare drept care imi reprezinta constiinta. Am participat la multe conferinte si activitati civice atat nationale cat si internationale, mitinguri etc si sper ca vor mai fi si altii care o vor face si vor lua atitudine fata de puzderia de probleme cu care ne confruntam. Este usor sa stai acasa comod pe un fotoliu si sa-i critici pe altii, cat de grava este situatia in tara asta…etc. Dar cand vine vorba de vreun miting, de vreo actiune…nimeni nu apare. Sau cand vine vorba de atitudine. Unde este atitudinea in aceasta tara, doar pe bloguri?…este penibil ce se intampla. Pot sa te asigur ca stiu foarte bine ca stiu in ce mediu traiesc, acest lucru mi s-a dovedit inca o data prin ceea ce ai spus mai sus. Dar dreptul de alege pentru ce vreau sa lupt nu mi-l impune nimeni..nici macar tu. Este alegerea mea.

  12. Esti plin de rahat. Bine ca ai scris rahatul asta pentru ca daca deschideai gura, „putzea”. De ce spun asta ? Pentru ca daca esti diferit nu trebuie sa fi impotriva tuturor, o poti face prin argumentarea parerilor si prin atitudine. Nu trebuie sa te imbraci cu tinte doar pentru a fi remarcat. Si Basescu atrage atentia prin orice mijloace … banuiesc ca nu ai nicio legatura cu el (si sigur nu este rocker).

  13. A fi diferit nu inseamna ca esti impotriva tuturor. Asa sunt unii oameni si nu o fac pentru a atrage atentia tuturor, ci pentru ca asa vor ei sa fie. Inainte sa jignesti tot ce gasesti in cale cred ca ar trebui sa citesti inca o data ce am scris. Nu m-am referit nici la bratari si nici la tinte. Asa ca nu are nici o logica raspunsul tau. Ceea ce pot vedea este doar dispretul si ura ta fata de unii oameni.

    1. Draga mea, nu stiu despre dumneata dar de vei privi nitel cu atentie vei observa ca nu prea poti fi la fel de oaie si alba si neagra. Mai pe scurt, daca esti altfel imbracata pregateste-te ca macar sa raspunzi la intrebarea „Auzi, da tie nu iti e cald in bocanci vara?”. Intrebarile astea se nasc ba din obisnuita, ba din ignoranta, ba din lipsa capacitatii de a intelege ca nu toti oamenii sunt la fel pe interior si altfel pe exterior, etc.

      Acum ia treaba asta si extrapoleaza nitel. Arati altfel fi pregatit sa raspunzi la intrebari, sa asculti comentarii aberante (vorba ceea, nu toata lumea stie sa cante Schopenhauer), poate si nitica violenta in caz ca omul e indispus sau pur si simplu smardoi… etc.

      Sunt nitel de acord cu dumneata daca vrei sa subliniezi faptul ca Ionut are in randurile de mai sus un discurs oarecum exagerat de caustic, dar hai sa fim seriosi, daca imi spuneai acum 10 ani ca o sa fiu punker si creasta mea va fi protejata de o organizatie umanitara ma strambam de ras.

      La o adica, crezi ca oamenii aia care stau la universitate si pasesc catre tine cu fraza „Capitalistule, mancatzash cravatzica, da-mi si mie zece mii sa imi iau un polar” strang bani de echipament de iarna pentru o expedietie la pol?

      Imi pare rau, poate am imbatranit, poate nu mai inteleg eu exact cine ce si cum, dar de la a urina pe duba politiei in timp ce ei erau la o shaorma dupe colt si aveam boala pe ei ca ne dadusera amenda pana la a cere protectia mea ca individ refuzat de societate mi se pare cale lunga.

      hai sa fim seriosi, nici unul nu purtam bocanci pe 42 C ca asa ne era bine. Aveam un mesaj de transmis. Un mesaj infantil, e drept, dar era ceva de zis.

  14. @Iris…ca sa ma intelegi mai bine… nu am absolut nimic impotriva roker-ilor, punker-ilor, copiilor emo.De alfel sunt fan al muzicii rock, am ascultat rock si ascult rock, am purtat si bocanci vara si tricouri negre si bratari cu tepi si as adopta stilul asta si acum, insa imi e destul de greu sa imi iau in brate copilul cu bratari cu tepi la mana. Personal am renuntat la stilul asta vestimentar in momentul in care am avut ocazia sa am un loc de munca in care mi se impunea o tinuta decenta. Nu am renuntat la muzica, am renunta doar la haine, care sincera sa fiu, nu mi se par deloc definitorii pentru mine ca om. Asadar nu intelege gresit ca eu cred ca rockerii sunt jegosi…mai jegosi imi par manelistii, dar asta e doar o opinie personala, poate ca ei saracii n-or fi toti la fel, dar asa ii vad eu.
    Imi pare rau pentru ceea ce a patit prietena ta si nu, nu am pretentia sa ii fie mentionat numele. Dar lasand la o parte experienta oribila prin care a trecut prietena ta, vreau sa stii ca sunt mii de alte fete victime ale violului care nu se imbraca altefl decat normal si au doar nesansa de a fi la locul nepotrivit in momentul nepotrivit. Ceea ce vreau sa evidentiez este ca si daca exista ONG-uri care sa apere generatia emo, tot vor fi fete care se identifica cu acest curent care vor fi violate si batute, din pacate. ONG-urile nu ofera agrda de corp personala fiecarui emo-id si nu cred ca ii poate proteja pe fiecare in parte. Lasand la o parte bucuria ca o sa apara un grup power-puff care sa apere grupurile de rockeri, emo-izi, punk-eri, asta e doar o alta initiativa menita esecului.
    Pe mine personal ma doare mai rau ca sunt mii de femei victime ale violentei in familie, copii abuzati fizic sau psihic de parinti, copii care nu au ce sa manace, copii obligati sa cerseasca si schiloditi constient de „protectorii’ lor doar ca sa impresioneze mai mult audienta si sa aduca mai multi bani, oameni bolnavi de boli groaznice care nu au cu ce sa isi cumpere medicamentele sau sa isi plateasca tratamentele, ma doare mai rau incultura si dezastrul din tara asta decat posibila manifestare violenta importiva unui grup care se identifica cu un curent muzical si atat.
    Parerea mea este ca in cazul unei angajari, lasand la o parte sistemul PCR, angajatorul are dreptul de a-si alege angajatii. Daca te simti discriminata exista legi care sa te protejeze. Eu am trecut prin asa ceva, nu din cauza culorii parului sau a vestimentatiei, ci din cauza faptului ca am avut tupeul sa raman insarcinata. Consider ca in cazul meu problema era mult mai grava decat cea cu care te confrunti tu referitor la culoarea unor suvite.
    Nu stiu ce varsta ai dar presupun ca nu ai mai mult de 20 si mai mult decat atat cred ca nu ai avut o slujab in adevaratul sens al cuvantului pana acum(sau nu ai avut deloc, pentru ca probabil ai tai au venituri suficient de mari sa nu simti lipsa a nimic. Dar nu vreau sa intri in problema asta ca nu e corect si normal)
    Iti repet…nu am nimic cu rock-erii, am ceva doar cu cei care se plang ca sunt agresati. Am trait intre rockeri si inafara de bataile inevitabile la betie intre reprezentantii aceluiasi grup, nu am asistat la alte forme de violenta. Dar un grup nu e etalon pentru toate celelalte e drept.

    1. Chiar astazi am mai aflat de un caz din Hunedoara in care o fata care asculta muzica rock a fost violata acum doi ani. Fata a murit. Parintii au incercat sa ajunga la televiziune si au fost respinsi. Alti 2 baieti de acolo au fost injunghiati tot din aceasta cauza si au murit. Si asta pentru ca ascultau muzica rock si erau perceputi ca niste satanisti. Da violente sunt peste tot. Sunt organizatii neguvernamentale care lupta impotriva lor. Ne vom uni cu ei pentru a extinde arealul acestei probleme si vom incerca sa facem ceva in acest sens. Dar exista si „hate crime”. In afara se lupta pentru adoptarea unei legi in acest sens. Asta vom incerca sa facem si noi. „Personal am renuntat la stilul asta vestimentar in momentul in care am avut ocazia sa am un loc de munca in care mi se impunea o tinuta decenta.” Acest lucru nu mi se pare normal. Si eu lucrez de foarte multa vreme, in cercetare, dar niciodata nu am renuntat la ceea ce ma reprezinta (cred ca iti dai seama ca nu am o varsta de 20 de ani si pe deasupra nu am nici atatia bani, cum vad ca obisnuiesti sa faci unele presupuneri. Actiunile mele in cadrul societatii civile sunt pe baza de voluntariat. Imi pasa de toate celelalte probleme despre care ai vorbit mai sus. Exista o singura problema aici. Exista organizatii neguvernamentale sau institutii care ar trebui sa lupte in acest sens. Fiecare au un anumit profil si nu ai cum sa lupti pentru toate problemele care ne inconjoara. Eu fac ceea ce ar trebui sa fac. Imi pare rau ca nu prea se vad rezultatele si in alte parti. Cand vine vorba de educatie rezultatele nu ai cum sa le vezi imediat, trebuie sa treaca niste generatii pentru a le vedea. Dar daca nu le vedem acum, ar trebui sa nu facem nimic in acest sens?) Si chiar daca unele colege ma privesc cu rea credinta si ma considera ca am de a face cu „Satana”, acest fapt nu ma va opri sa fiu asa cum imi place mie. Si am sa lupt pentru drepturile mele pana la epuizarea tuturor cailor. Spuneai ca existe legi in aceasta privinta. Dar nu sunt respectate, ca multe altele. La un loc de munca trebuie sa vii intr-o tinuta impusa doar daca semnezi pentru asa ceva. Am o mica curiozitate? Despre persoanele gay ce parere ai? Nici ele nu ar trebui sa existe intr-un loc de munca?
      Daca tu ai o anumita viziune despre viata ar trebui sa stii ca asta iti apartine numai tie, nu trebuie sa o impui nimanui. Incearca sa vezi cum ar fi sa fie invers. Sa nu ai nici un drept de a alege de a gandi, de a te exprima liber.
      Cunosc foarte bine problemele persoanelor insarcinate care sunt angajate. Presupun ca ar trebui sa existe un ONG special care ar trebui sa lupte pentru asa ceva. Nu este numai vina lor ca nu reusesc sa faca ceva. Eu pot sa-ti dau un exemplu de organizarea unui miting din Bucuresti organizat pentru a duce 7 adolescenti bolnavi de leucemie in Israel pentru a fi operati. Cat de greu a fost pentru cele doua doamne sa-i convinga pe domnii de la Primarie sa faca mitingul in fata Parlamentului. „Iti repet…nu am nimic cu rock-erii, am ceva doar cu cei care se plang ca sunt agresati. Am trait intre rockeri si inafara de bataile inevitabile la betie intre reprezentantii aceluiasi grup, nu am asistat la alte forme de violenta. Dar un grup nu e etalon pentru toate celelalte e drept.” Daca tie nu ti s-a intamplat sa treci prin asa ceva sau nu ai vazut in preajma ta cazuri, asta nu inseamna ca ele nu exista. Si eu am fost la un pas de moarte cand am iesit de la un concert din Buzau, Top T. Am fost inconjurati de niste necunoscuti cu lanturi si cutite cand am vrut sa intram intr-un taxi. Unii dintre noi am fost batuti…stii de ce? Pentru ca eram rockeri. Taximetristul a fost si el prins in acea bataie. A venit intre timp politia si acei tipi au reusit sa fuga in blocurile de vizavi. Era noapte si nu i-a mai gasit nimeni. Totul s-a terminat doar cu un proces verbal. Si daca vrei iti umplu pagina cu cazuri. Imi pare rau pentru tine ca nu poti sa fii alaturi chiar de niste oameni printre care ai petrecut anumite momente din viata ta. Daca nu ai fi ascultat muzica rock poate mi-as fi explicat mai mult atitudinea ta. Este probabil parerea ta. Dar te rog nu incerca sa o impui si altora. Si altceva daca unii se imbata, si nu corespund unor standarde asta nu inseamna ca toti intra in aceasta categorie. Sunt atatia oameni care sufera de alcoolie, asta nu inseamna ca reprezinta muzica rock. Cred ca ar trebui sa stii acest lucru mai bine decat mine daca spui ca ai si ascultat asa ceva.

      1. scrii mult si prost. nu stiu ce varsta biologica ai, dar cea mentala nu pare sa fie mai mare de 20. pai astea sunt problemele in romania? mor batranii pe strazi sau pe la usile spitalelor, mai rau, sunt foarte multi copii in aceasi situatie. inca nu avem rezultate reale in combaterea consumului de droguri de mare risc. infractionalitatea e in crestere din cauza crizei financiare. chiar daca nu ar fi fost criza tot in cacat ne-am fi aflat din cauza acestui guvern. invatamantul, justitia, sistemul sanitar, toate sunt la pamant si tu aperi cauza unor putzoi tristi a caror singura problema e, cel mai probabil, faptul ca nu s-au dezvirginat. nu vrei sa faci ceva cu adevarat? stii, gem puscariile de oameni care dupa ce isi ispasesc pedepsele fac ce fac si iarasi ajung in penitenciar pentru ca pur si simplu nu se integreaza in sistem. daca nu scolarizam tiganii, ei in mod sigur vor continua sa traiasca asa cum stiu ei mai bine. apoi te intrebi cine-ti da in cap pe strada. daca nu scolarizam romanii, vor ajunge ca tiganii. apoi te intrebi de ce personaje ca becali sau elena basescu ajung sa te reprezinte in parlamentul european. si tu o dai inainte, de zile intregi, cu rockerii, cu bataile, cu discriminarea asta care, desi exista, e inofensiva in raport cu problemele de mai sus.

      2. @Iris.
        Nu am nimic cu nimeni!!!! Gay, unguri, tigani, emo-izi, afro-americani(ca daca le zic negri zici ca-i discriminez), asiatici etc…eu am ceva cu oamenii prosti. Am ce am cu aia care se lamenteza la greu cand tara asta e plina de probleme si am ceva cu cei care, asemeni tie vad discriminarea doar pana la un punct. Faptul ca tu ma judeci ca am ales ca in loc sa vad la tejghea incaltata cu bocanci, sa am un birou decent si o functie decenta, m-ar indreptati sa ma simt dicriminata. Acum pe tema asta vreau un ONG sa imi apere drepturile!!!
        Eu nu imipun nimic nimanui!!! Citeste te rog din nou ceea ce am scris…acum nici o parere personala nu imi pot exprima pe un blog public? Ma simt din nou discriminata si pe chestia asta mai vreau un ONG!
        Si inca ceva…dreptul de a alege il ai! ai dreptul sa fii cum vrei tu sa fii, atat timp cat nu ii lezezi pe cei de langa tine, ai dreptul de a te imbraca cum vrei, sa asculti ce vrei, sa faci ce vrei! Numai ca actiunile tale au si repercursiuni si daca ai maturitatea necesara sa intelegi asta, eu sunt extrem de fericita. Oricine, daca vrea sa arate ceva, sa demonstreze ceva lumii o poate face, insa trebuie sa fie constient ca initiativa lui ii poate dauna. De-aia si cand te ia politia si te duce la procuror ala iti spune…ai dreptul sa nu declari nimic, daca alegi sa declari, ceea ce declari poate fi folosit impotriva ta.
        Si ok…vrei sa demonstrezi, tu personal, ceva lumii prin atitudine si imbracaminte…ce anume? E o pura curiozitate…pentru ca esti extrem de vehementa si ma gandesc ca trebuie sa ai un motiv intemeiat pentru asa ceva.
        Mai mult decat atat veridicitatea argumentelor tale este indoielnica…prima postare ai facut-o pe 12 iulie si nu ai mentionat pana azi despre evenimentele despre care imi mentionezi mie.
        Oricum…astept sa vad cat de mult se va reduce violenta pe strazi impotriva copiilor emo…fac pariu ca va spori…e ca si cu fumatul…cu cat il interzic astia mai mult, cu atat se vand mai multe tigari. Repet, asta nu e o problema in tara noasta. Avem altele asupar carora ar trebui sa te apleci.

  15. „am ceva doar cu cei care se plang ca sunt agresati” Si inca ceva. Acesti oameni care spun ca sunt agresati, nu se plang. Sunt oameni care vor sa lupte pentru drepturile lor, pentru o societate deschisa si mai buna. Nu asta este filosofia muzicii rock?

  16. „scrii mult si prost, nu stiu ce varsta biologica ai, dar cea mentala nu pare sa fie mai mare de 20” Stilul tau de a comunica este construit doar pe atacuri la persoana. Nu ai argumente pentru a-mi demonstra contrariul? „pai astea sunt problemele in romania? ” Da este una dintre gravele probleme din Romania. Violenta, discriminarea si intoleranta nu ti se par a fi niste probleme foarte grave? Cine ai vrea sa se ocupe de aceste probleme? Nu cumva ar trebui sa se ocupe exact acele ONG-uri care au ca atributii apararea drepturilor omului. Suntem considerata una dintre cele mai intolerante tari din Europa.
    Acceptarea diferentelor este elementul esential al existentei noastre ca fiinte sociale.
    Toleranta inseamna cunoasterea, recunoasterea si acceptarea modului de a fi diferit al persoanelor sau grupurilor. Aceasta presupune alegerea deliberata de a nu interzice, de a nu impiedica sau de a interveni in comportamentul unei persoane sau al unui grup chiar daca noi dezaprobam acea purtare si avem si cunostintele si puterea de a o interzice sau impiedica. Intoleranta duce la incalcarea libertatii si demnitatii persoanelor prin privarea de libertate, marginalizare, persecutie sau chiar suprimare fizica a acelor care se fac “vinovati” de a fi diferiti. Ideea de superioritate sau a unui grup uman asupra altuia este foarte periculoasa. Iar aceasta idee este prezenta si in comentariile tale de pana acum. Nu esti cu nimic mai superior decat – cum i-ai numit tu- „putzoi tristi”Intoleranta in multe din formele sale este inca prezenta in aproape toate tarile si de aceea forme ale intolerantei precum discriminarea, rasismul, intoleranta religioasa nu trebuie sa ramana exclusiv in sfera de preocupari a guvernului, fiecare persoana trebuie sa se opuna oricaror expresii sau actiuni intolerante. Daca ai fi atat de preocupat de aceste probleme care ne inconjoara ai face macar efortul de a vorbi decent si respectand anumite etnii „daca nu scolarizam tiganii, ei in mod sigur vor continua sa traiasca asa cum stiu ei mai bine. apoi te intrebi cine-ti da in cap pe strada. daca nu scolarizam romanii, vor ajunge ca tiganii.” Termenul de „tigan” denota foarte mult rasism in vocabularul tau. Se numesc rromi si ar trebui sa le respecti acest drept de a se numi asa. De acord cu educatia care ar trebui facuta pentru ei, dar acest lucru nu tine doar de competentele unor ONG-uri. Toate problemele insirate mai sus sunt atributii ale guvernului, Buer. In programul campaniei este inclusa o colaborare cu etnia rroma, pentru a avea discutii cu oamenii face to face, discutii cu elevii si profesorii din scoli pe aceste subiecte impuse de campanie si multe alte lucruri pe care le vei vedea pe parcurs. Ma intreb cand o sa-ti dai seama ca totul pleaca de la atitudinea si comportamentul fiecaruia daca vrei sa faci ceva pentru aceasta societate. Tu ce faci Buer pentru acele probleme pe care le-ai insirat mai sus? Incerci sa opresti o campanie, jignesti oameni pe care nici macar nu-i cunosti. Aceasta nu este atitudinea pe care ar trebui sa o ai spre o societate democratica asa dupa cate am vazut ca iti doresti .

    1. Si in plus daca ii numesti tigani nu ii discriminezi(asta vrei doar tu sa crezi). Tiganii sunt o natie originara din India.Nu vad ce e asa discriminant…lasand la o parte etimologia cuvantului tigan(pe care apropo, nu cred ca 1% din tigani/rromi o cunosc).Mai mult decat atat cuvantul rrom a aparut in 1990 si deriva din dom, cuvant originar din India. Pana la urma recunosc si ei ca-s tigani dar nu vor sa le spunem asa. Si sansa la educatie au toti rromii/tiganii, probelema este ca nu le place acolo. E mai usor sa stea sa fure din buzunare sau…sa dea rocker-ilor in cap pe strada.

Lasă un răspuns

