Cine își bate pula de presă chiar în Piața Presei

Un lider nazist al cărui nume nu mi-l amintesc pe moment – e posibil să fie vorba de Hermann Göring – spunea că atunci când vine vorba de artă îi vine să se caute de pistol. Asta îmi vine și mie ori de câte ori mă duc la redacție, pentru că în fața Casei Presei Libere  răsar, cu o recurență pe care nu mă mai obosesc să o documentez, niște stângăcii de papier mâché, venite parcă din elanul creator unui paznic de noapte rămas pe uscat. Am cunoscut artiști care, atunci când se îmbătau, aveau buna plăcere de a desena hamburgeri pe sediul secției de poliție, dar asta e cu totul altceva, în cazul ăsta e vorba de un asemenea grad de retard de ți se face gura pungă – cam așa ca a doamnei Pora. Aceste lucruri – încercam să găsesc un eufemism pentru risipa de materiale – vin să înlocuiască arta proletcultistă (în speță, statuia lui Lenin), dar sfârșesc prin a fi la fel de lipsite de imaginație precum aceasta. Sau chiar așa trebuie să arate? 

În cazul ăsta, piciormâna care a stat câteva luni bune în Piața Presei s-ar justifica a fi o critică a modului în care scriu ziarele, ar fi un monument al AMBIGUITĂȚII articolelor a căror titluiri încep cu DĂ CLICK AICI. În plus, lucrarea are și două degete ridicate într-un gest pe care oricât de mult vrei să îl asociezi cu altceva, gândul te duce tot la un tușeu rectal.piciormana

Lipsa de credibilitate este sugerată de cubosteaua mov,  care ține parcă să amintească de infama publicația post-decembristă Infractoarea Mov, ale cărei titluiri de tipul „Asta se linge singură” încă mai există.cubostea

Următoare lucrare pare a arăta lentoarea presei scrise, care se încăpățânează a publica a doua zi exact subiectele tocate de televiziuni în seara precedentă, lucru care se traduce într-un retur masiv de ziare.rinocer

Heliotenia pare a sublinia caracterul parazit al unor publicații, care există numai pentru că fac parte din trusturi. Chiar dacă multe s-au închis, tot mai cred că pe piața media există de două ori mai multe publicații decât ar trebuiheliotenie adevarul.ro

Hidra sugerează că Lenin încă mai stă în Piața Presei și, în plus, face trimitere la puternica politizare media, o politizare insidioasă, în mod neasumat. Pe vremuri liberalii citeau ziare liberale, țărăniștii – țărăniste și așa mai departe. Astăzi cotidianele se declară pe frontispiciu „libere”, „independente”, fără să aminteasă de interesele care le asigură o oarecare bunăstare doar în anii electorali.hidra

Doi căței traforați pe un balansoar, par a face aluzie la expresia „câinele de pază al democrației” atribuită presei, doar că acești câini, în culori antagonice, sunt legați de coadă pe un cadru instabil.caini

Pațachinul atârnat de un picior într-o colivie vorbește de la sine, este evident ce dorește a transmite, însă limuzina cu bloane , care noaptea se mai și aprind, mă lasă fără cuvinte. Pe soclu, cu litere formate din beculețe colorate, scrie NINEL, fapt ce denotă o imaginație ieșită din comun. Cum, dom’le, s-o fi gândit artistul să scrie Lenin invers! Limuzina în sine e reprezentare 3D a modului cum un copil de trei ani ar desena o mașină, iar baloanele vin să completeze un ansamblu care pare a arăta jovialitatea cu care presa românească face din ce în ce mai multe stângIMG_5070ăcii. IMG_5067

3 thoughts on “Cine își bate pula de presă chiar în Piața Presei

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s